درباره ما | مطالبات شهدا | دفاع مقدس | دانشنامه | فیلم | صوت | ارتباط با ما | سایت های شفیق فکه | سیاسی | تصاویر
    صفحه نخست / دانشنامه / پزشکی / روانشناسی

دزدی های کودکان (بخش اول) دزدی های کودکان (بخش اول)
اخلاق کودک(بخش دوم) اخلاق کودک(بخش دوم)

 

بيشتر روان شناسان را باور بر اين است كه داشتن عزت نفس و محبوب بودن از عوامل بس مهم دلشادي و سازگاري در بچه ها شمرده مي شود. كودك در مرحله نخست زندگاني، پيش از اين كه مفاهيم واژه ها و ترغيب و......



 

مشخصات رشد رفتاری در 10 سالگی(بخش اول) مشخصات رشد رفتاری در 10 سالگی(بخش اول)

 

یکی از رفتارهای غیر عادی کودکان، واکنش عصبی است که حاصل تضادهای درونی است و درگیری فرد با عوامل محیطی است و از عوامل و عارضه آن ترس و اضطراب می باشد. چنانچه محیط خانواده نامساعد باشد که کودک به این اختلالات دچار می شود مشهور است که والدین کودکان عصبی..........

 

 


عقب ماندگی هوشی بخش اول عقب ماندگی هوشی بخش اول

 

عقب ماندگى هوشى يک بيمارى نيست، بلکه شمارى بيماری هاى از نظر سبب شناختى متفاوت را در بر مىگيرد که در ويژگی هاى زير مشترک هستند:.....

 

 


 

عقب ماندگی هوشی بخش دوم عقب ماندگی هوشی بخش دوم

 


گاهى عقب ماندگى درسى بعلت درگيری ها و اختلافات خانوادگى زن وشوهر است که فکر کودک را بخود مشغول میدارد. اين نکته قابل ذکر است که براساس بررسی ها کمترين کشمکش و اختلاف والدين و فرزندان به سرعت در بازده تحصيلى او منعکس مىشود.....

 

 


 

تفکر خلاق بخش اول تفکر خلاق بخش اول


گاهی ایده جدید ایده ای کاملاً متفاوت و دارای تغییرات واضحی نسبت به ایده های پیشین است. در شرایطی که فلسفه پیشرفت تکاملی ممکن است یک استاد را به پرسیدن این سوال وادارد که " چگونه می توانم بهتر و بهتر درس بدهم؟" ، اما پیشرفت تحولی این سوال را بیان می کند که " چرا درس بدهم، دانشجویان را به درس دادن به

یکدیگر ترغیب می کنم ، کار گروهی یا ارائه گزارش؟




تفکر خلاق بخش دوم تفکر خلاق بخش دوم


خلاقیت ، دارای عناصر تشکیل دهنده یی است ، اولین عنصر ، قلمرو مهارت ها است که مربوط به استعداد آموزش و تجربه در یک زمینه خاص است و به عنوان مواد اولیه کار محسوب می شود زیرا ، برای اینکه در یک حوزه خاص ، خلاق شوند ، باید دارای مهارت لازم در آن زمینه باشند . عنصر دوم مهارت های خود را در راه جدیدی به کار اندازند . این ویژگی ها یا مهارت ها را میتوان با آموزش و تجربه گسترش داد .
عنصر سوم ، انگیزه است ، انگیزه میل به کار بخاطر همان کار است . اصولا انگیزه زمانی ایجاد می شود که شخص ، کار را جالب ، جذاب و رضایت آمیز ببیند و به انجام آن علاقه مند شود .



 

تفکر خلاق بخش سوم تفکر خلاق بخش سوم


حذف يا سانسور شناختي در فرد خلاق کمتر صورت مي گيرد و از سويي توجه گسترده او به محيط سبب مي شود که در آن واحد، با عناصر متعددي سر و کار داشته باشد و به اشتباه کردن و تجديد نظر در رفتار عادت کند. در نتيجه نسبت به ديگران انعطاف پذيري ذهني بيشتري دارد. دل به دريا مي زند و راه حل هاي گوناگون را مي آزمايد. مک کينون بر مبناي چند معيار مختلف خصوصيات فردي گروه برجسته اي از نويسندگان رياضي دانان و ... را بررسي کرد.



 

تفکر خلاق بخش  چهارم تفکر خلاق بخش چهارم

 

• پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.
• طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود.
• میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات

 


 

 

چگونه با کودکم رفتار کنم _ بخش اول چگونه با کودکم رفتار کنم _ بخش اول

 

والدين آنچنان در تعليم و مراقبت از فرزندانشان غرق هستند که وقتی عمل خوبی از آنها سر مي زند, آن را به سادگی بديهي تلقی می کنند؛ اما وقتی اشکالی در رفتار آنها رخ می دهد, همة اشتباهاتشان را به رخشان می کشند. درنتيجه کودکان در توری از انتقاد به دام مي افتند......

 


چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش دوم چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش دوم

 

يک نکته مهم: ناديده گرفتن روشی است که برخی والدين, آن را دوست دارند و می توانند به طور مؤثری از آن استفاده کنند. اما برای ديگران به علت پايين بودن ظرفيت تحملشان , اين روش فقط فشار روانی و تنش را زياد می کند. اگر شما هم چنين احساسی داشتيد, يکي ديگر از راه حل های مارا برای برطرف کردن مشکل خود بکار ببندید و......

 


چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش سوم چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش سوم


اگر کودک شما ناهار را به صبحانه ترجيح می دهد, به او يک صبحانه مختصر و يک ناهار مفصل بدهيد. اين برنامه در حالتی که صبحانه انرژی کافی را برای تمام مدت صبح فراهم کرده است وتا هنگام صرف ناهار , کودک از نظر انرژي کمبود ندارد, مشکلی ايجاد نمی کند.......

 


چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش چهارم چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش چهارم


اگر به نظر می رسد حجم و ظرفيت مثانة کودک طبيعي است؛ ولی وقتی عصبی, مشوش, يا نگران می شود شلوارش را خيس می کند, آنگاه تمام تلاش خود را بر روی آموزش روشهای کسب آرامش (Relaxation) متمرکز کنيد.........

 


چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش پنجم چگونه با کودکم رفتار کنم - بخش پنجم

 

• دقيق باشيد. درباره رفتارهايي که مشاهده می کنيد و اينکه چگونه موجب تأثيرگذاری بر روابط می شوند؛ کفتگو کنيد.........

 


اخلاق کودکان (بخش اول) اخلاق کودکان (بخش اول)

 

لازمة احترام به خويشتن اين است كه براي زندگي و شخص خود ارزشي قائل باشيم. «با ديگران چنان رفتار كن كه مي خواهي با تو رفتار كنند و به عبارتي آنچه براي خود نمي پسندي براي ديگران مپسند» يك اصل اخلاقي است كه در تمامي مذاهب و.....




اخلاق کودکان (بخش سوم) اخلاق کودکان (بخش سوم)
اخلاق کودکان (بخش چهارم) اخلاق کودکان (بخش چهارم)
خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی  (بخش اول) خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی (بخش اول)


بدون شك خانواده، مهمترين و بينيادي ترين نقش را در شكل گيري افكار، عقايد، نگرش ها، رفتار، شخصيت و نحوه ي زندگي و عملكرد هر فرد دارد. اولين و مهمترين آموزش هايي كه به هر يك از افراد بشر..........



 


خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی(بخش دوم) خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی(بخش دوم)

 

سلامت رواني مادر مكانيسم ديگري است كه ممكن است مسئول اثرات ساختار خانواده بر رفتار بچه ها و نمرات تست شناختي بچه ها باشد.......

 

 


خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی(بخش سوم) خانواده و نقش آن در ابراز محبت و مهرورزی(بخش سوم)

از آنجا كه امام كاظم (ع) در يكي از سخت ترين دورانهاي مبارزه و دشوارترين اوقات تقيه و پنهانكاري مي زيسته است، ثبت ماجراها و داستانهاي ايشان و گذر از حصار ممنوعيتهاي رژيم حاكم و رسيدن به نسلهاي بعدي در حد خود يك معجزه به حساب مي آيد. بر ماست كه بر اين داستانهائي كه به دست ما رسيده استدلال كنيم اگر چه مي دانيم آنچه به دست ما رسيده قطره اي از معجزات و داستانهاي شگفت انگيز آن حضرت مي باشد.....

 


اولین قبلی ۳ از ۷ بعدی آخرین