درباره ما | مطالبات شهدا | دفاع مقدس | دانشنامه | فیلم | صوت | ارتباط با ما | سایت های شفیق فکه | سیاسی | تصاویر
    صفحه نخست / دانشنامه / پزشکی / روانشناسی

عروسک ها اولین وسایل ارتباط جمعی بشر بودند (بخش نخست) عروسک ها اولین وسایل ارتباط جمعی بشر بودند (بخش نخست)

 

عروسک جزو قدیمی‌ ترین دست سازه‌ ها و همرازه‌ های بشری بوده است و به عنوان نخستین خلاقیت‌ های هنری و وسایل ارتباط جمعی و دست‌آوردهای ارتباطی بشر محسوب می‌شود .......

 

 


عروسک ها اولین وسایل ارتباط جمعی بشر بودند (بخش دوم) عروسک ها اولین وسایل ارتباط جمعی بشر بودند (بخش دوم)

 

در ميان رشته هاي علوم انساني ، جامعه شناسي رشته جديدي است و از آن جديد تر، در ميان رشته هاي جامعه شناسي، وسايل ارتباط جمعي اين چنين است. اگر اهميت هر رشته علمي را در توسعه علم خالص ناديده بگيريم ، پرداختن به اين رشته جديد از چند جهت  داراي اهميت است؛ اول، شرايطي كه اين وسايل در جامعه ايجاد مي نمايند.......

 


بیش فعالی چیست؟ (بخش نخست) بیش فعالی چیست؟ (بخش نخست)
بیش فعالی چیست؟ (بخش دوم) بیش فعالی چیست؟ (بخش دوم)
اختلالات روانی (بخش نخست) اختلالات روانی (بخش نخست)
اختلالات روانی (بخش دوم) اختلالات روانی (بخش دوم)
آثار و تبعات تنبیه بدنی آثار و تبعات تنبیه بدنی

بعضي از والدين، تنبيه بدني را آخرين راه چاره براي تربيت فرزندان مي دانند؛ اما بايد توجه داشت كه همواره مي توان به جاي تنبيه و اعمال خشونت راه بهتري هم پيدا كرد.

استرس استرس

بيشتر تحقيقات نشان مي دهد كه اكثر زنان و مردان از استرس شكايت مي كنند. اما عوامل استرس زا در زنان و مردان متفاوت بوده، عكس العمل آنها نيز در برابر فشار و استرس متفاوت است.

ایمنی و بهداشت در کودکان ایمنی و بهداشت در کودکان

همين که کودک در استفاده از اشياء مهارت پيدا مى‌کند، آگاهى از خطرات احتمالي، داراى اهميت بسيار حياتى است.

ترس از مدرسه ترس از مدرسه

 

هنوز چند روزی به شروع فصل مدرسه باقی نمانده بود که فرید کوچولو، با مامان تو خیابون ها، کوچه و بازارها از این مغازه به آن مغازه به دنبال خرید لباس فرم مناسبی بودند، که مدرسه گفته بود. حتماً باید رنگش سرمه ای..........

 

 


 

افسردگی و خودکشی افسردگی و خودکشی

خودكشي مي تواند به تنهايي موضوع يك كتاب كامل باشد ولي در اينجا بايد به طور مختصر به آن پرداخت زيرا شخصي كه تمايل به خودكشي دارد اغلب افسرده نيز هست.

افسردگی افسردگی

افسردگي‌ عبارت‌ است‌ از احساس‌ غم‌، دلسردي‌، يا نااميدي‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ 2 هفته‌ در اغلب‌ روزها و اغلب‌ ساعات‌ روز، به‌ علاوه‌ علايم‌ همراه‌.

پرخاشگری پرخاشگری

خشم يكي از پيچيده ترين هيجانات انساني است و واكنش طبيعي به ناكامي و بد رفتاري محسوب مي شود.

اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری (قسمت اول) اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری (قسمت اول)

مدتهاست كه در محافل سياسي ايران از اتاق فكر سخن گفته مي شود و افرادي با آن مخالفت كرده و آن را معادل منبع توطئه ديده و گروهي ديگر نظير صاحب اين قلم از اين پديده دفاع كرده و آن را براي نظام اجرايي كشور مفيد تلقي مي كنند.

اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری (قسمت دوم) اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری (قسمت دوم)

اتاق فكر، استراتژي سيستمي براي فكركردن است و در عين حال سيستمي بودن اين اتاق، طرحي براي يكساني و همساني نيست و در قلمرو متفاوتي امكان ظهور مي يابد.

اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری (قسمت سوم) اتاق فکر، نیاز امروز مراکز تصمیم گیری (قسمت سوم)

اتاق فكر حكومتي، مركزي براي فكركردن و فكرورزي روشمند در خانه تاريكي هاست. اين مركز، نهادي براي فكرشناسان و فكرسازان حكومتي است كه در فضاي وضعي حال خانه كرده و نگاهي به گذشته و آينده دارد تا در خانه تاريكي ها روشنگري به وجود آيد.

بیماری زوال عقل (قسمت اول) بیماری زوال عقل (قسمت اول)

 

زوال عقل يا دمانس نام گروهي از بيماري هاست، كه روي كاركردهاي طبيعي مغز اثر مي گذارند و معمولاً موجب اختلال در حافظه، توانايي تفكر و استدلال مي گردد.

بیماری زوال عقل (قسمت دوم) بیماری زوال عقل (قسمت دوم)
بیماری زوال عقل (قسمت سوم) بیماری زوال عقل (قسمت سوم)

 

بيماري پاركينسون
لرزش آرام، كندي حركات، انعطاف ناپذيري و فقدان كاهش حركات ارادي، از نشانگان مهم بيماري پاركينسون و نيز اختلالهاي شناختي و افسردگي بيماران نيز بخش ديگري از علائم اين بيماري به شمار مي آيند. بيماري معمولاً از سنين 50سالگي به بعد شروع مي‌شود و علائم آن به طور پيشرونده شدت پيدا مي كند و در 5 تا 20 سال، نرخ مرگ و مير آن سه برابر افزايش مي يابد. در پاركينسون ايديوپاتيك علت هنوز شناخته شده نيست

استرس و اضطراب استرس و اضطراب

از آنجايي كه عصر حاضر را دوران اضطراب و استرس ناميده اند و پيچيدگي هاي جاري جامعه بشري سرعت تغييرات و بي توجهي نسبت به زمينه هاي مذهبي و ايدولوژيك ونظام اجتماعي و عاطفي خانواده براي افراد و اجتماع بشري تضاد ها و تعارض ها و اضطراب هاي جديدي به وجود امده است

 


اولین قبلی ۷ از ۷ بعدی آخرین